شهرسوخته

شهرسوخته
شهرسوخته .سبزوار
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهرسوخته و آدرس shahrsukhteh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





؛آب قنات روستاي شهر سوخته سبزوار پس از ١٤ سال دوباره جاري شد
 

؛- آب قنات روستاي شهر سوخته از توابع ششتمد سبزوار پس از ١٤ سال، دوباره جاري شد. مدير جهاد کشاورزي سبزوار قدمت اين قنات را بيش از ٤٠٠ سال عنوان کرد و افزود: مسدود شدن کامل اين قنات به مدت ١٤ سال باعث مهاجرت ٨٠ درصد از ساکنان اين روستا شد. مهندس محمد حسين آبادي اعتبار هزينه شده براي احيا و بازسازي اين قنات را ١٠٠ ميليون ريال ذکر کرد و گفت: ٧٠ درصد اين مبلغ از محل اعتبارات اين مديريت و بقيه از محل خودياري مالکان تامين شده است.

رئيس مرکز ترويج و خدمات جهاد کشاورزي ششتمد نيز با بيان اين که ٣٠٠ متر آبگون اين قنات به طور کامل مسدود و يک هزار و ٣٠٠ متر خشکه کار آن به دليل هوازدگي و عوامل جوي و طبيعي تخريب شده بود ادامه داد: احياي قنات شهر سوخته به منظور حمايت از ٢٤ خانوار باقي مانده در روستا انجام گرفت.محمود عميديان مدت بررسي هاي لازم براي احياي اين قنات را سه سال و مدت زمان عمليات اجرايي احيا و مرمت آن را سه ماه اعلام کرد.وي حرفه ساکنان اين روستا را در حال حاضر دامپروري عنوان کرد و افزود: آنان براي تامين آب شرب دام هاي خود با تانکر، تاکنون هزينه هاي سنگيني را متحمل شده اند.او با بيان اين که دبي آب اين قنات چهار ليتر در ثانيه است گفت: اميدواريم توليد محصولات کشاورزي که در روستاي شهر سوخته به فراموشي سپرده شده دوباره احيا شود و اهالي مهاجرت کرده به روستا بازگردند.قنات روستاي شهر سوخته داراي يک هزار و ٦٠٠ متر طول و عمق مادر چاه آن ٢٥ متر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ سه شنبه 13 فروردين 1392 ] [ 1:40 ] [ رضا اله یاری ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاک من خوش امدید
لینک های مفید
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 10080
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1



دریافت کد جملات شریعتی